Wednesday, January 19, 2011

Perlukah ditukar Gelaran Harimau Malaya?

Piala AFF Suzuki harimau malaya Malaysia bola sepak footballPerlukah ditukar Gelaran Harimau Malaya?

Cerita-cerita tentang kejayaan skuad negara kita menjulang Piala AFF Suzuki terus hangat diperkatakan. Ya, satu kejayaan harus dibanggakan kerana buat pertama kali dalam sejarah, kita berjaya menjulang piala paling berprestij di rantau Asia Tenggara itu setelah meraih pingat emas pada Sukan Sea 2009 dalam acara bolasepak.


nama-nama seperti Safee Sali, Norshahrul Idlan Talaha, Khairul Fahmi Che Mat dan jurulatih K.Rajagobal sendiri mula meniti di bibir mulut setiap peminat. Sanjungan dan pujian melambung terus dihamburkan kepada kesemua barisan utama harimau Malaya ini.

Nama Malaya pernah digunakan satu ketika dahulu merujuk kepada gabungan 11 buah negeri dalam Tanah Melayu sekitar tahun 1948 hingga 1963. Namun setelah menerima pergabungan dari Sabah, Sarawak dan Singapura pada 1963, nama Malaya diubah kepada Malaysia. more news
previous news

9009 comments:
Perlu ke ditukar gelaran Harimau Malaya kepada Harimau Malaysia atau sebagainya? apa komen anda? Entahla, mana-mana gelaran pun ok bagi 9009. janji persembahan dan prestasi memberangsangkan.

0 comments:

Post a Comment