Tuesday, January 18, 2011

Akademi Fantasia 9

akademi fantasia 9news @bharian

Astro Ria janji edisi terbaru program realiti beri impak berkesan kepada penonton

SELEPAS lapan musim bersiaran serta menempuh pelbagai episod suka, duka dan menduga, termaktub kini Akademi Fantasia musim ke-9 (AF9) adalah edisi terakhir daripada siri program realiti popular itu.
Bagaimanapun, Astro Ria menjanjikan edisi terbaru itu hadir sarat nostalgia serta memberikan impak berkesan kepada penonton dalam setiap episodnya.

Menolak pengaruh program realiti itu yang semakin pudar antara sebab utama mengapa siaran AF dihentikan, Azlin berkata, tanggapan itu tidak tepat berdasarkan prestasi yang ditunjukkan beberapa bekas pesertanya.
Katanya, nama seperti Stacy, Hafiz, Aizat, Mawi, Akim dan Zahid kekal relevan dalam industri hiburan malah pernah mencipta kejayaan dalam acara hiburan berprestij seperti Anugerah Juara Lagu dan Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH).

Astro juga buat pertama kali memperkenalkan sesi uji bakat secara online bermula 13 hingga 27 Januari ini dengan mempelawa mereka yang berminat untuk menghantar klip video nyanyian mereka di laman sesawang: www.akademifantasia.com.my.

INFO

# Dua lokasi yang dipilih itu adalah Hotel Promenade, Kota Kinabalu, Sabah pada 28, 29 dan 30 Januari ini disusuli
Stadium Nasional, Bukit Jalil pada 11, 12 dan 13 Februari depan.

# Berumur di antara 18 – 45 tahun pada 10 Januari 2011 dan membawa salinan kad pengenalan atau pasport untuk warga Singapura serta dua keping gambar berukuran 4R (gambar profil dan paras pinggang) serta menyanyi lagu pilihan.

Uji bakat secara online:

* Pilih lagu yang di senaraikan di laman web ini.
* Rakamkan video nyanyian anda secara kreatif.
* Muat naik video anda di www.youtube.com
* Lengkapkan borang uji bakat yang terdapat di laman web ini berserta dengan pautan video di YouTube dan hantar.
* Untuk maklumat lanjut, layari www.akademifantasia.com.my.

More news / previous news

0 comments:

Post a Comment