Sunday, March 23, 2014

A Musical Affair barometer sedekad Il Divo


IL DIVO kembali ke tanah Malaysia selepas enam tahun. Kali pertama kuartet popular itu bertandang adalah pada tahun 2007 sempena Il Divo Live in Concert di Plenary Hall, Pusat Konvensyen Kuala Lumpur.

Tahun ini, kumpulan vokal lelaki yang terdiri daripada David Miller, Carlos Marín, Urs Bühler dan Sébastien Izambard sekali lagi dijemput untuk Il Divo A Musical Affair: The Greatest Songs Of Broadway Live Concert di Genting Highlands, Pahang untuk persembahan dua malam berturut-turut pada 14 dan 15 Mac lalu.

Terlalu awal untuk penulis yang baru pertama kali bersua dengan empat nama berbakat besar itu meletakkan ekspektasi sebelum melabuhkan punggung di Arena of Stars, Genting Highlands pada malam kedua persembahan mereka.

Kalau sebelum ini pun, penulis hanya mendengar beberapa buah lagu yang digubah, dialih bahasa dan dinyanyikan semula oleh Il Divo dalam versi klasikal contohnya Regresa A Mi (Unbreak My Heart, Tony Braxton), Por Ti Sere (You Raised Me Up, Secret Garden) dan Solo Otra Vez (All By Myself, Eric Carmen), kali ini penulis dihidangkan santapan baharu daripada anak didik Simon Cowell itu. Baca artikel penuh

Sumber: Kosmo

0 comments:

Post a Comment