Sunday, January 18, 2015

Pelakon Lelaki Disyaki Merogol Telah Ditahan Polis





Mengucap panjang apabila membaca surat khabar Harian Metro dengan ‘headline’ yang ditulis ‘Diperkosa  Pelakon Ketika Temu Duga Di Hotel’.

Dah kenapa nak temu duga kat hotel, kat pejabat dengan rumah kedai tak boleh ke? Berdasarkan laporan tersebut, suspek berusia 23 tahun telah berjaya ditahan polis jam 10 malam kelmarin.

Difahamkan suspek telah mengunakan helah dan taktik liciknya dengan menawarkan bayaran RM500 sehari untuk berlakon.

Yang paling Murai Batu kesalkan, suspek ini juga mengugut untuk menyebarkan video mangsa sebelum memaksa mangsa membayar RM1000.

Suspek dah lah menipu kemudian memperkosa kemudiannya peras ugut pula, kalau di sabitkan kesalahan suspek boleh dijatuhkan hukuman mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan (KK).

Pihak polis juga terus menyiasat kemungkinan suspek telah banyak menipu dan memperdaya gadis lain yang sudah menjadi mangsanya.

Apa-apa pun kepada gadis-gadis di luar sana, berhati-hati untuk menjadikan lakonan sebagai kerjaya, kerana buaya darat memang susah nak hidu.

Jadi waspada dengan apa jua tawaran dan pastikan ia adalah saluran yang betul terutama untuk sesi uji bakat. Kalau dah jadi macam ni, alamat tercemarlah maruah kita. Renung-renungkan dan selamat beramal.

Sumber: Murai

0 comments:

Post a Comment