Monday, March 17, 2014

Breaking News : PIHAK POLIS SAHKAN 6 MATI DI KONSERT HARI KEDUA FMFA 2014

FMFA 2014

Pihak penganjur terpaksa membatalkan konsert hari ketiga Future Music Asia Festival 2014 apabila 6 orang pengunjung mati dipercayai akibat pengambilan dadah yang berlebihan.

Pihak berkuasa telah mengesahkan tentang kematian 6 orang pengunjung tersebut selepas mereka menghadiri konsert hari kedua FMFA di Bukit Jalil pada Sabtu lalu.

Kesemua 6 pengunjung tersebut adalah dari kalangan remaja tempatan berusia 19 hingga 28 tahun dan kesemua mereka telah disahkan meninggal dunia sebaik saja tiba di Pusat Perubatan Universiti Malaya (UUMC) serta Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM).

Mereka adalah Kamal Zekry Kamal Basha, 22, Victor Wong E Hern, 26, Sabreena Kamaruddin, 21, M.Suresh, 28, Syazana Sohaime, 23, dan Nor Faizza Mohd Wazir, 27, menurut laporan New Straits Times. Kesemua mangsa dipercayai telah mengambil dadah jenis methamphetamine sebelum memasuki konsert tersebut.

Dua lelaki Singapura dan seorang lelaki Malaysia berusia di antara 19 hingga 27 pula berada di dalam kondisi yang kritikal dan sedang dirawat di UUMC dan PPUKM.

Pihak polis turut menahan 12 pelancong dari Australia, Singapura dan Indonesia serta 7 lagi pengunjung tempatan kerana dipercayai mengambil dadah pada hari kedua konsert FMFA 2014 berkenaan. Sementara itu penganjur FMFA 2014 dalam siaran akhbar bertarikh 16 MAc 2014 memberitahu sehingga jam 5 PM pada 15 Mac, mereka mampu mengesahkan bahawa hanya 1 saja yang mati dan bukan 5, yang mana ianya berlaku pada konsert hari kedua iaitu pada 14 Mac 2014.

Siaran akhbar itu dibuat sebagai maklum balas kepada laporan yang dibuat pihak media bahawa 5 orang pengunjung telah dipercayai mati pada malam FMFA tersebut dan pihak penganjur juga telah membuat laporan polis supaya siasatan dilakukan.

Mengambil kira keselamatan umum pihak Livescape Asia memutuskan untuk tidak meneruskan penganjuran hari ketiga Future Music Festival Asia 2014.

Maklumat mengenai pemulangan semula wang tiket bagi hari ketiga FMFA ini akan dibuat dalam masa seminggu. Pemegang tiket boleh berbuat demikian dengan login masuk ke www.futuremusicfestival.asia untuk maklumat lanjut.

Source: Murai

0 comments:

Post a Comment