Friday, February 21, 2014

Luahan Hati Erra Fazira Selepas Bercerai Kali ke2

SELASA, 18 Februari 2014 barangkali satu tarikh yang tidak akan pernah luput dari ingatan seorang wanita bernama Fazira Wan Chik.

Pada tarikh itu, hanya sehari sebelum semuanya berubah, beliau baru mengetahui bahawa 18 Februari 2014 akan menjadi tarikh yang penting dalam kehidupannya.

Pada tarikh itu, beliau dijatuhkan talak satu oleh lelaki yang pernah menjadi separuh daripada belahan jiwanya selama tujuh tahun, Engku Emran Engku Zainal Abidin.

Sebaik talak dijatuhkan, rasmi wanita yang menggunakan nama pentasnya sebagai Erra Fazira menjadi ibu tunggal buat seorang cahaya mata, Engku Aleesya Engku Emran, 5.

Begini jawapan yang diberi pada persoalan bagaimana rasanya apabila bangun pagi sehari selepas dilepaskan dari tanggungjawab menjadi seorang isteri.


“Saya tidak boleh cakap saya lega atau bersyukur atau perkara-perkara yang kelak akan menimbulkan salah faham pada pemahaman banyak orang lain. Apa yang boleh saya katakan, berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.

“Cuma, saya percaya aturan Tuhan buat fasa hidup saya selepas berpisah ini elok. Saya terlalu sibuk sehingga bangun pagi saya tidak fikir tentang hari semalam (hari diceraikan) dan terus bersiap untuk melakukan kerja yang menanti,” katanya.

Dan pada persoalan tentang adakah beliau ada memberitahu atau menjelaskan kepada Aleesya tentang situasi yang dilaluinya dan mantan suaminya itu, Erra memilih untuk tidak mahu memberi jawapan.

Sebaliknya, jelas Erra: “Saya minta maaf kerana saya telah membuat keputusan untuk tidak mahu bercerita tentang bekas suami dan anak saya.

“Saya tidak berhasrat untuk berkongsi tentang bagaimana saya menangani anak saya, kehidupan saya bersama dia atau sebagainya.

“Matlamat saya sekarang hanya mahu membahagiakan dia. Segala kesedihan yang saya lalui mahu saya lipat kemas dalam buku saya sendiri yang tidak mahu saya kongsikan bersama sesiapa.”

Justeru, selain membahagiakan cinta hatinya si Aleeysa, apa lagi yang Erra impikan?

Jawab Erra mengakhiri bicara kami: “Saya mahu fokus terhadap karier saya.

“Saya rindu untuk menyanyi dan menghiburkan khalayak. Insya-Allah yang paling hampir menerusi Konsert Teaterikal Suara Kita.

“Jadual lakonan saya juga sudah padat sehingga bulan Jun dan saya berharap agar syarikat saya, Fresis Sdn. Bhd. juga akan menerbitkan lebih banyak projek pada masa akan datang." Baca artikel penuh

source: Kosmo

0 comments:

Post a Comment