Friday, February 21, 2014

Istana Budaya Pujuk Bunga Citra Lastari ?

Pihak Istana Budaya akan memujuk bintang Indonesia iaitu Bunga Citra Lastari untuk menjayakan Konsert Stanza Cinta yang akan berlangsung di pusat kebudayaan itu pada 4 hingga 5 April depan. Ketua Pengarahnya Datuk Mohamed Juhari Shaarani berkata, langkah itu terpaksa dibuat kerana penyanyi itu yang pada asalnya bersetuju menjayakan konsert berkenaan menarik diri kerana sebab-sebab tertentu.

"Saya akan cuba berbincang dengan beberapa pihak terutamanya penganjur iaitu Universiti Utara Malaysia (UUM) untuk berunding semula tentang tawaran dan bayaran kepada penyanyi tersebut agar dia dapat datang menjayakan konsert ini.

"Kemunculan Bunga dilihat mampu menarik penonton dan memberikan kelainan kepada konsert tersebut berikutan nilai eksklusifnya yang jarang membuat persembahan nyanyian di negara ini," katanya pada sidang media Konsert Stanza Cinta, di Istana Budaya, di sini, Khamis.

Mohamed Juhari berkata demikian ketika ditanya tentang penarikan diri penyanyi Bunga Citra Lestari menyertai konsert berkenaan.

Turut hadir ialah penyanyi Jaclyn Victor, Timbalan Naib Canselor, Prof. Madya Dr. Abdul Malek Abdul Karim dan Konduktor Orkestra Simfoni Kebangsaan (OSK), Mustafa Fuzer.

Selain Jaclyn Victor, konsert itu turut menampilkan Adira, Noh (Hujan) dan Haziq bertemakan ‘meraikan cinta’.

Sementara itu katanya, konsert berkenaan juga akan diiringi oleh Orkestra Simfoni Kebangsaan.

"Ini merupakan kali pertama kami mengadakan konsert di pentas Istana Budaya dengan kerjasama UUM kerana sebelum ini ia di adakan di universiti tersebut di Kedah.

Sementara itu, ditanya tentang penglibatan artis luar di pentas berprestij Istana Budaya, jelasnya, ia bagi meraikan sambutan Tahun Melawat Malaysia 2014.

Kata Mohamed Juhari, pihaknya membuka lebih banyak peluang kepada artis luar negara untuk mengadakan konsert di Istana Budaya dalam tempoh dua tahun ini.

Konsert Stanza Cinta akan diadakan pada pukul 8.30 malam di Panggung Sari, Istana Budaya.

Source: Mstar

0 comments:

Post a Comment