Friday, May 27, 2011

Maharaja Lawak Minggu Ke 8

news @kosmo

Maharaja Lawak Minggu Ke 8


WALAUPUN dibarisi nama-nama besar dalam industri tanah air namun ia belum cukup kuat buat kesemua peserta-peserta Maharaja Lawak bergelar Maharaja apabila setiap peserta seperti ketandusan idea bagi mempersembahkan sesuatu pada minggu kelapan yang lalu.
Jika sebelum ini mereka perlu beraksi mengikut tema yang ditetapkan oleh juri namun apabila diberi kebebasan memilih pengisian persembahan buat diri sendiri membuatkan mereka hilang kebijaksanaan bagi menyampaikan sesuatu yang segar dan baru.

Membuka gelanggang pada malam itu ialah Nabil yang tampil bersahaja dengan menjadikan perkataan-perkataan popular masa kini seperti OMG dan Whatever lengkap dengan slanga Inggeris berbunyi Melayu sebagai pusat jenakanya. Penonton masih mampu untuk ketawa dengan usaha Nabil dan ia turut dipuji oleh Mamat Khalid yang meletakkan persembahan Nabil sebagai satu persembahan yang mempunyai kelas tersendiri. Suasana dewan bertukar riuh rendah apabila pendahulu undian, Jambu mengambil tempat di pentas. Kolaborasi Yus dan Taukeh sememangnya tidak pernah menghampakan penonton dan peminat-peminat mereka. more

0 comments:

Post a Comment