Monday, February 14, 2011

Aura "pecah panggung" Shaheizy Sam

FYI @mStar

Shaheizy SamKenali Diri Shaheizy Sam

Shaheizy Sam Abdul Samad atau Sam, bintang muda yang berbakat, mencipta satu fenomena baru dalam dunia perfileman tempatan. Sam terlibat dalam dunia seni sejak berusia 12 tahun menerusi filem Sama Tak Serupa (1995) tetapi ketika itu bakatnya tidak pernah diendahkan.

Namun, pemuda ini berjaya mencipta kejutan apabila filem Bohsia: Jangan Pilih Jalan Hitam (2009) yang dibintanginya berjaya mencatat kutipan pecah panggung sebanyak RM4.14 juta.

Kejayaan itu berjangkit kepada filem-filem lain sehingga menjadikan tujuh filem lakonannya mendapat kutipan box-office setakat ini, satu perkara luar biasa untuk seseorang pelakon.

Atas kerjasama yang terjalin itu juga, Sam bakal menghiasi kalendar perfileman Melayu 2011 menerusi filem-filem terbitan MIG seperti Kongsi, Sekali Lagi, 8 Jam dan terbaru Bini-biniku Gangster arahan pengarah Ngangkung iaitu Ismail Hasim.

Selain itu, David turut merancang untuk menerbitkan sekuel kepada dua filem pecah panggung lakonan Sam iaitu Adnan Semp-it 2 dan Ngangkung 2 tidak lama lagi. Baca lagi

2 comments: