Monday, January 3, 2011

Misha Omar Dituduh Curi Lagu Semoga Abadi

KUALA LUMPUR 29 DIS: Tidak wujud isu penggunaan tanpa kebenaran lagu Semoga Abadi serta Misha Omar juga tidak seharusnya dipersalahkan dalam hal ini. Itulah penjelasan Pengarah Urusan Sony Music Entertainment (M) Sdn. Bhd., Adrian Lim mengenai isu penggunaan lagu ciptaan penyanyi senior seberang, Iminiar, yang mendakwa Misha menyanyikan lagunya tanpa kebenaran serta tidak meletakkan namanya sebagai penulis lagu tersebut.

Kecewa dengan apa berlaku, kata Adrian, nama penulis lagu tersebut sememangnya telah ditulis dalam album sulung Misha yang turut menggunakan namanya (Misha) sendiri sebagai judul album.

"Saya tak tahu kenapa dia cakap macam itu kerana dalam album tersebut memang ada nama dia. Jadi memang tak wujud isu itu. Saya terkilan dia wujudkan isu ini dan sekaligus melibatkan Misha dalam hal ini. Pada dasarnya, Misha bersalah dan saya tak tahu apa tujuan penulis lagu itu mengeluarkan kenyataan sebegitu," katanya sewaktu dihubungi murai.com.my bagi mengulas isu tersebut tadi. more news @ murai.com.my



Berikut komen Iminiar, penyanyi Indonesia:


Mungkin tidak menguntungkan atau daripada apa yang saya tahu, pada tahun 2006 Misha Omar menggunakan lagu tersebut dengan judul yang sama. Cuma di CD atau kasetnya tiada kredit penuh buat pencipta lagu, dan yang paling menyakitkan hati apabila suara saya digunakan oleh Misha Omar sebagai backup vocal. Betul-betul sakit hati, kerana tiada kebenaran diberikan, maka saya terasa seperti dipijak-pijak,” kata Imaniar mengakhiri tuduhannya.


Perdengarkan lagu MP3: Semoga Abadi

0 comments:

Post a Comment